lördag 6 oktober 2007

En lördagsbetraktelse

Mina grabbar sitter i badkaret och badar nu, alla 3 :-) Det är nog något av det roligaste de alla vet och alla utbrister med glädje: Du får inte vara med mamma ;-)
Så jag får nöja mig med att vara åskådare och hjälpa till när alla ska upp sen.

Vi har fixat vår IP-telefon nu så ni som känner oss personligen och brukar ringa till oss kan bara lyfta luren och ringa vårt svenska nummer så svarar vi fast från Schweiz. Rätt coolt :-)Har redan ringt och chockat lite folk som förundrat svarat på vårt svenka nummer.
Vi har börjat räkna ned ordentligt nu och ser verkligen fram emot att flytta in i vår egen lägenhet. Det är ganska segt att bo så här med möbler som inte är ens egna. Men nu har vi bott längre än vad vi har kvar, det känns bra! Lite besök från Svearike kommer ju snart också,kommer bli en ganska intensiv period i slutet av okt och början av november. Men det ser vi fram emot med glädje!

I dag köpte vi pitabröd med fyllning och det var rena rama tyskalektionen. Jag pekade på den grönsak jag ville ha och hon sa vad den hette innan hon la ner i pitabrödet. Endel har jag redan lärt mig tack vare mataffären, men man glömmer så lätt.

På något sätt känns september och oktober som en period för vila för november och december lär bli intensiv av många anledningar. Flytt och allt vad det innebär, födelsedagskalas och jul och sen nyår och sen födelsedagskalas igen.
Men, nu är det nu och mina barn fyller inte ännu. Oh nej, jag har inte alls ångest över att livet rullar på i en hiskelig fart och att barnen snart är 3 och 1 år gamla! Inte har jag nån ångest, inte jag heller. Eller kanske har jag det?
Nåja, det viktigaste är väl bara att följa alla klychor så som att njuta av varje dag, carpe diem osv. Och sen tror jag att det är viktigt att pussas, kramas och älska varandra mest av allt. Då tror jag att man blir en lite lyckligare människa..

Sen om man frågar min make så blir man lycklig av Media Markt också, men det är en helt annan historia ;-)
kram!

Inga kommentarer: