torsdag 4 oktober 2007

En liten uppdatering

Sitter med en kopp kaffe och tar det lite lugnt medans barnen sover middag. Har haft en lugn och skön förmiddag här hemma, varit ute en sväng och handlat lite och Isak har plaskat i vattenpölar :-)
Livet rullar på här och vi har haft helt otroligt varmt väder :-) Solen har skinit och det har varit runt 25 grader varmt. Superskönt :-)
Vi träffar människor på många olika platser och har bestämt nu att vara med i en lekgrupp på tisdagar och svenska kyrkan på onsdagar. Isak har en kompis som är med där som han fullkomligt älskar att leka med :-)
Jag har hunnit fylla år också! Blev firad på Starbucks och det var supermysigt :-) Fick lite smått av maken, men framförallt en underbar Laura Ashley filt!
Kommer passa bra på vår nya soffa som vi förvörigt beställde i lördags. Bara 1 månad kvar nu tills vi får tillträde till lägenheten och nu den 15:e oktober äger vi inte huset hemma i Sverige längre. Och bilen har vi fått sålt den med!!

Operation "sluta amma" är inledd men hittils går det inte så bra då Love är en stor flaskvägrare och tutteälskare. Men den sista veckan har han bitit mig 2 gånger och det gör verkligen skitont. Första gången skrek jag till så han blev rädd och började gråta, men andra gången kände jag när det var på gång och hann rycka undan innan det gjorde för ont.
Så vi kör med den Schweisiska motsvarigheten till välling :-)

I morse regnade det men nu börjar det klarna upp. Kanske tar vi oss iväg till en Indoor Playground i eftermiddag, vi får se hur barnen är, vilket humör de vaknar på.

Uppdatera mig gärna lite om hur ni har det hemma! Jag saknar svensk teve och nyhterna supermycket ;-) Idol följer vi faktiskt, fast är ganska dåliga på att se alla avsnitten.
Förresten har vi bestämt oss för att fira jul (och troligtvis även nyår) här nere med de som vill komma ner :-)


KRAM!!

Inga kommentarer: