tisdag 20 november 2007

Alles Gutem!

Ja, Alles Gutem som de säger här i Schweiz. Allt är bra!
I dag har vi varit på lekgrupp och träffat svenskar men även fikat och umgåtts med vår schweisiska granne! Ja grannfamiljen, för de har ett barn och ett i magen. Och det var då som Isak fällde en underbar kommentar som jag bara måste skriva upp!

Vi satt och pratade lite och ha sa att hans kompis mamma har en bebis i magen och att jag har haft en bebis som sen blev en Love. Sen satt han tyst en stund innan han utbrast:
Men hur kommer bebisen in där då? Finns det en gata dit?
Jag visste inte vad jag skulle säga, om jag skulle försöka förklara eller skratta. Jag halvsvarade och skrattade, tyckte inte riktigt att han är gammal nog att få veta exakt hur barn blir till ;-)

I morgon ska vi ha med fika till svenska kyrkan. Har bakat 2 plåtar med kanel och äppelmuffins! Supergoda :-)

Nu ska jag läsa lite!

Gutem Abend!
kram!

1 kommentar:

lisa sa...

Hej! Skönt att höra att allt är bra! Fungerar er telefon som vanligt nu då?? kramar