lördag 17 november 2007

På plats!

Hej kära vänner och bloggläsare!

Nu har det varit stiltje ett tag, och det beror på massa saker. Men främst är det att vi inte har haft internet på 2 veckor men nu är vi uppkopplade igen :-)
Så nu sitter jag i soffan i vårt fina vardagsrum i vår nya soffa, maken och minstingen är på Coop och handlar (som ligger nära där vi bor) och stora killen dansar till musiken som är på :-)
Vi trivs verkligen bra här, även om det faktiskt kändes konstigt också att se sitt eget porslin här, det var så definitivt på något sätt. Och ibland har jag verkligen undrat vad vi gör här när alla nära och kära är 100-tals mil bort. Fast samtidigt så finns ju förvissningen där även om det ibland känns långt borta. Pratade med en vän i telefon i dag och hon sa en så självklar och bra sak. Saker som ena dagen är enkelt, livet känns som en dans som man faktiskt hanterar så känns samma sak dagen efter som obegriplig tango i hop med cha-cha. Ja, svårbegripligt och jobbigt med andra ord. Så kan man nog sammanfatta livet. Lite upp och ned :-)

Förövrigt tror jag inte att vi någonsin har bott så här fint. Gamla vackra golv, högt i tak och så bra helt enkelt. Vi trivs så bra allesammans :-) både stor som liten.
I dag har vi varit på svenska kyrkans årliga julbasar men kontentan var nog att vi inte varit hemifrån tillräckligt länge för att uppskatta det där svenska riktigt. Men det var trevligt att träffa lite vänner, alla svenskar var ju där, inklusive oss själva. Fast vi var bara där i 15 min ungefär, det var inte så kul helt enkelt.

Snart fylller Isak 3 år. Tänk vad tiden har gått fort, det var inte länge sen han föddes. Eller som han fyllde 2år. Har köpt en present på stans finaste leksaksaffär. Franz Carl Weber. Ett 4-våningsparadis med allt för barn i alla åldrar.

Nej kära vänner, jag ska passa på att njuta lite av min fina snart 3-åring. Han har hittat ett armband som han studerar ingående på golvet just nu :-)

KRAM!!

Inga kommentarer: