måndag 26 november 2007

Lite mer tid

Jag sitter med min ibook i köket och försöker laga lite pannkakor samtidigt. Men jag kan verkligen inte fatta hur samma recept och redskap kan göra perfekta pannkakor ena veckan och helt värdelösa andra veckan. Kanske kockens fel?

Nu är vi en teve rikare och det känns bra. Vi har haft den lilla teven fram till nu, den som vi hade i köket hemma i radhuset.

Nu är det snart jul och vi har bott här nere i ungefär 3 månader. Lite svårt att förstå så klart, känns ena stunden underbart och andra stunden hemskt ;-)
Kanske lite svårt att förstå för en som inte flyttat i väg så där, men det är andra gången i livet jag bara flyttar och det har dessutom gått snabbt båda gångerna. Jag och planering är inte bästisar!
Livet hemma var ju bra! Fantastiskt bra eftersom jag har mina killar! Det finaste på jorden :-) Men samtidigt kände jag mig lite fast i någonting ogreppbart? Rollen som mamma passar mig utmärkt men jag kände ibland att jag var ett barn i en vuxens liv, eftersom jag gift mig och fått barn så tidigt. Ibland kände jag faktiskt avundsjuka över andras liv, inte för att jag ville leva deras liv men för att jag vill göra något nytt i mitt liv. Utmaningar har ju aldrig skämt vare sig mig eller Fredrik så när jobberbjudandet kom passade det så perfekt. Och ja, nu sitter vi här nere i vår fina lägenhet vår nya stad och trivs ypperligt!

Facebook ja. Ett nytt ställe att nörda sig lite på. Men det är himla kul faktiskt att hitta gamla vänner, bekanta och skolkompisar.

However. Lite summan av kardemumman då. Våga göra det du drömmer om. Har alltid älskat att resa och se nya saker och drömt om att flytta från Sverige. Sen trodde jag faktiskt inte att det skulle bli Schweiz men det är en annan femma ;-)

Tchüss!

Inga kommentarer: