måndag 26 november 2007

Facebook

Kära vänner och bloggläsare!


Jag ska göra mitt bästa och försöka uppdatera lite oftare än den sista tiden, jag har massa att berätta och tänker ofta ut vad jag vill skriva om. Det är ju det enda kreativa skrivprojektet jag har förrutom mail och facebook. Och jag tror nog att detta med blogg är min grej, mitt sätt att skriva på om jag bara har tid och ork. För det är just detta med tid och ork som är en 2-barns mammas stora dilemma. Jag ägnar mycket tid åt böcker nu. Vi har ingen teve ännu och som jag skrivit förrut så är inte tyska tevekanaler det roligaste i världen. Så jag passar på att läsa, det värsta är väl att mitt bokförårråd av nya böcker snabbt minskar.

Well, i går var vi på Zürich Santa Claus Parade. Det var en upplevelse för både stor som liten och väl värt ett besök. Isak fick en liten kaka av tomten och hans medhjälpare. Jag måste läsa på lite om landets traditioner.

Nu kommer leveransen av vår stora nya teve :-)

Återkommer i kväll!

kram!

Inga kommentarer: