lördag 11 augusti 2007

om 3 veckor..

sitter jag inte här i soffan och skriver, nej då är det från en dator i Zurich. Vi har nu fått veta vart vår temporära lägenhet ligger, blir en 3:a på ca 70 kvm i kreis 3.
Jag har även mailat till svenska kyrkan och en lekgruppsledare till lekgruppen "Trollet" om att vi kommer snart :-)
För Isaks del blir det fler barn hemma än vad det är här i Sverige och jag känner mig så glad att det blir så här nu. Även om det är lite läskigt att tänka just det, om 3 veckor sitter jag där nere och kommer aldrig mer tebax till detta huset. Här som jag har spenderat så mycket tid av livet, en så undervar del av livet.
Men nu är det oväder ute, det blixtrar, åskar och regnar så jag får stänga ner!

1 kommentar:

Malin sa...

Hallå!
Jag tror han trivs rätt bra med att vara MANNEN i huset! Trots alla humörsvängningar vi kvinnor kan ha. Han är väl bra på att stänga av öronen..:)
Tog mig lite mer tid att läsa vad du har skrivit. Är väl underbart att du kan vara hemma länge med barnen, dom är bara små en gång. Själv har jag lite blandade känslor angående dagis. Men jag har intalat mig att det blir jättebra. Har alltid varit emot att lämna barnen på dagis före treårsåldern. Jobbade kvällar när dom stora var små för att kunna vara hemma med dom. Men nu har jag ju dom stora som kommer från skolan så nu är det ju bättre att vara borta på dagen och hemma på kvällen när alla är hemma. Men vi får väl se vad det blir för arbetstider, min framtid är ju lite oviss...
Kramar på er!