torsdag 30 augusti 2007

packa till bristningsgränsen

tänk, när man reste ensam. 1 ryggsäck med lite kläder *haha* den tiden är förbi.
Nu är vi 4 st som ska resa :-) Roligare men mycket mer att tänka på.
Min och Isaks väskor är packade till bristningsgränsen. Fredrik och Loves ska fyllas lite ytterligare + att vi ha ett handbagage. Jag vet ju inte hur det är med tvätteriet där nere, det finns en tvättstuga men jag vet inte hur ofta man kan tvätta där så det gäller att med 2 små barn ha många ombyten. Sen måste man ju förbereda för regn så Isaks regnkläder är nedpackade. Skor, ett litet reseapotek (nässpray!!:-)) och ja, kläder så klart.
En barnstol också,en sån man hänger på bordet. Och så lite leksaker, böcker och DVD-filmer.

Morgondagen ser ut som följer: Vi går upp så tidigt som vi måste, mellan 5-6 nån gång. Snarare 5 ;-) Duschar, fyller bilen, plockar med det sista och äter frukost. Runt 8 (senast) måste vi åka hemifrån och då ska svärfar med. Han ska köra bilen tillbaka hem (där den sen ska säljas av svågern...)Runt 10 går planet, minns inte exakt just nu. Ska försöka göra en onlineincheckning hemifrån, vi får se hur det går.
Sen mellanlandar vi i Köpenhamn och ska väl säkert äta och springa av oss lite. Har med bärselen till Love, Isak får gå själv :-)
Sen går flyget till Zurich och i landar där framåt eftermiddagen. Där ska vi sen ta oss till hotellet som vi ska bo på första natten. Först på lördag har vi tillgång till lägenheten som vi ska bo i första månaden.
Vi har sett till att få bredband dit och ska köpa oss en dator så fort vi kan. Så när vi kan koppla upp oss ska jag se till att uppdatera bloggen. Kanske skriver något kort i kväll om inte resenerverna tar knäcken på mig ;-)

So long!
kram!

1 kommentar:

Maria sa...

Låter både skrämmande och spännande det du skriver. Hoppas verkligen att resan kommer att gå bra! Jag är helt övertygad om att ni kommer att få det bra där nere, ni har ju varandra. Lycka till så väntar jag med spänning på att få höra om er ankomst och resa! Kram till hela familjen från Maria