tisdag 11 september 2007

2 små barn + glasbord =katastrof

det är ingen bra kombination att ha 2 små kladdande barn och ett glasbord till köksbord. det hade jag aldrig valt själv, men här i lägenheten är det så.
i dag blev det dock riktigt rent och fint för medans jag och barnen var på Zürich-Zoo så var det städare här och gjorde fint. Lyx, ja jag vet.
Usch, jag mår inget vidare jag. Har blivit smittad av förkylningsbaciller och är riktigt trött. maken är nere och fixar med tvätten, jag orkade bara inte.

I går skrev vi kontrakt på lägenheten och jag är så nöjd. Ett otroligt bra område och en gammal lägenhet på 100 kvm. Kan nog inte bli bättre :-)

Som jag skrev så var jag och barnen på Zoo i dag och jag köpte ett årskort. På spårvagnen träffade jag en svensk mamma och hennes 2 barn så vi bytte telefonnummer :-) Det är riktigt coolt, för så gör man ju inte hursom helst i Sverige (så klart ;-))
Nu ska jag faktiskt ta och göra mig i ordning och sen sooova!

Ciao!

Inga kommentarer: