måndag 10 september 2007

Lägenhet

I dag ska vi till lägenheten igen, träffa den tysktalande hyresvärden och förhoppningsvis skriva papper. Hyresvärden pratara BARA tyska och nu går det ju bra när de andra hyresgästerna är med och kan översätta, men sen om typ diskmaskinen är sönder kommer det bli lite jobbigt. Man får väl typ skriva meningar på ett papper som man med en ordbok listat ut och sen ringa och läsa innantill.. ;-)
Tänk ändå att vi lyckats hitta en lägenhet som matchar alla våra kriterier på 1 vecka ungefär.
Jag inser mer och mer att Gud verkligen är med oss i detta, mer än vad vi själva ens kan förstå.

Jag är trött, barnen är trötta och alla är vi hungriga. Ingen bra kombination och i skrivande stund vet jag inte hur jag ska reda ut allt....

1 kommentar:

lisa sa...

hoppas det går bra med lägenheten! tänker på er här i min arbetsleda...