tisdag 25 september 2007

Underbart!

Vilket väder vi har haft! Det har varit de varmaste dagarna sen vi kom ner hit och det passade ju bra när vi har haft besök av familj som även de sett den svenska sommaren regna bort.
Vi har haft en bra helg! Barnens farföräldrar har varit på besök och vi har visat dem vår nya hemstad! Har tagit det ganska lugnt och hållt oss inom Zürich, det finns massa fint att se runtom men även här i stan.
Som sagt så har vädret varit fantastiskt och vi har verkligen njutit!
Men nu är vi själva igen, och det känns konstigt. Jag kände mig riktigt ledsen när de åkt av många anledningar. Självklart för att jag verkligen tycker om mina svärföräldrar, så lyckligt lottad som fått så bra svärföräldrar (inget man väljer direkt ;-)) men sen representerar de ju vårt liv där hemma. Det livet som vi lagt bakom oss...
Men samtidigt när jag gick från tågstationen kände jag en stilla röst som jag tror är vår himelska Fader viska att vi är på rätt plats. Det är sannerligen skönt att ha en djup förvisnsing om att Fadern leder och vill att vi ska vara här just nu.

jag har ett litet bloggtips förresten:

godlovesasia.blogspot.com

Ha en fortsatt fin vecka! Vi ska ta det lugnt för snoret är tillbaka så vi orkar inte med fler barngrupper och mer snor nu..

KRAM!!

1 kommentar:

Forsbergarna sa...

Hej Anna och Fredrik, Isak och Love!!

Vad skönt att både se och höra att ni har det gott!! (trots snor och dyl...;O)

Härligt att ni tar steget ut och gör detta tillsammans! Gud är med Er!!

Han tänker fortsätta att välsigna er och leda er!

Jesus älskar Er!

kramar Mona David Lydia Leah Elias!!!