lördag 15 september 2007

Återhämtning

Det har varit en ganska jobbig vecka med sjukdom för oss alla. Halsont, smärta när jag andats, hosta och snor. Men nu är vi relativt friska hela bunten och har varit heldag på Zürich Zoo.
Det är helt underbart väder här nere och häromdagen när jag och barnen gick vid strandpromenaden i Enge badade folk. Ja ni hör rätt kära svenskar, de badar :-) Fast jag vet inte om det var varmt eller kallt, folk badar ju på valborg hemma också så det behöver ju inte betyda att det är varmt. Men det är riktigt skönt ute och jag är sugen på att bada i Zürich-See också, men med tanke på min förkylning får jag nog låta bli.

Min tekniske make har fixat så jag kan kika på lite Idol-avsnitt :-) Det uppskattas av en Idol-lover som mig. Och ikväll ska vi faktiskt se en film via datorn, för här nere är det inte lätt att se på teve. Allt är som jag redan nämnt dubbat till tyska.

Saknar vi Sverige då? Nej, inte landet Sverige, så länge har vi inte varit borta. Fast släkt, vänner och familj saknar vi så klart. Men vi får vårt första besök redan nästa helg och Isak är så glad för det. För han är så känslosam min son, han kan titta mig i ögonen och utbrista: Mamma, jag saknar min farmor och farfar. Så sött :-)

Hoppas på fint väder även i morgon (och resten av hösten ;-)) för vi har planerat kyrkan på förmiddagen och Uetliberg på eftermiddagen.


Ha en underbar helg kära vänner och bloggläsare!

Och kom i håg att vi inte är mer än en flygresa på ca 2 h bort :-)

kram!

1 kommentar:

Maria sa...

Det är så härligt att höra att ni fortfarande trivs så bra och att ni fått tag på en lägenhet!! Du fick mig verkligen att tänka till och ta tag i saker och ting genom det sista du skrev i ditt förra inlägg. Tack! Måste bara berätta en sak med. Natten mellan onsdag och torsdag kunde jag verkligen inte sova, kände bara att något var fel med min lilla häst så till slut tog jag bilen de nästan 2 milen ut, och mycket rikgtigt. Där stog hon olycklig utanför hagen och vågade inte ta sig in igen. Kanske hade hon fått sig en stöt. Visst är det spännande. Är det telepati eller rent av en högre makt som gjorde detta? Massa kramar!