onsdag 12 september 2007

VI är en Oas mitt i smeten

Föreställ er en stor järnvägstation ala´ Sthlms centralstation. Fullt med människor som springer och stressar. Mitt i allt är den en stor mat-blom och delikatessmarknad. Isak tittar runt och utbrister: Mamma, jag är sugen på en "Zürich-korv" vilket är en stor bratwurst och en brödbit till.
Vi går lugnt och stilla till en bankomat och tar ut pengar för att sen gå till korvståndet där jag på tyska beställer vad vi ska ha (haha, inte så svårt det är jag medveten om..)
Jag tar vår mat, och vi går tillsammans till en bänk och sätter oss. Love sover i vagnen och man ser i Isaks ögon att han är lycklig. Mitt i detta stim, stress och stoj sitter vi tillsammans mor och son och äter korv. Lugna och lyckliga.
En OAS mitt i storstadens stress. Och jag älskar det.
Tar sen en promenad genom gamla stan (g:a stan i stockholm kan slänga sig i väggen i jämförelse...) och slutar på Starbucks med en cappucino och lite dricka. Åker sen spårvagnen hem och nu sover en trött Isak.
Mitt i denna stora pulserande stad är vi, en liten familj tillsammans. Vad är då ett litet radhus i Vänersborg, när vi som älskar varandra är tillsammans?

Kära vänner och bloggläsare!
Oavsett vart ni bor och hur era liv ser ut tror jag att det är viktigt att ni skapar er en egen oas. Ett eget lugn.
För världen och livet riskerar att bara dra i väg snabbt som vinden, och så sitter man där och undrar vart tiden tar vägen.
Våga leva era liv som ni själva vill och ta er tid att skapa en lugn oas runtomkring er, där ni är tillåtna att bara vara de ni är utan masker och fasader.

1 kommentar:

lisa sa...

tack för att ni saknar oss så mycket ;) själva har vi sett fredrik med barnvagn komma gåendes några dagar...men men...illusionernas värld är lustig ibland. ses snart. puss å kram! //mamma å lisa