söndag 9 september 2007

Lite bilder på vår vackra stad!






Kan inte förstå att jag faktiskt bor här, i en så underbart vacker stad som Zürich. Jag säger det igen, ni får komma och hälsa på!
Men, i dag tog jag med mig kameran ut så jag kunde fota lite smått till er kära bloggläsare.
Har förövrigt haft en underbar dag med min fantastiska familj! Varit i kyrkan www.icf.ch och sen har vi strosat på stan, varit i en lekpark, ätit och druckit kaffe :-)
I morgon ska jag ta med mig barnen till ett ställe där det ska finnas lite djur, vi får se om jag hitar det.

Att bo här, är faktiskt helt overkligt. Jag och min man har länge drömt och fantiserat om att flytta långt bort, gärna till ett annat land. Jag har speciellt varit sån, att man inte kan bo nånstans för länge. Men sen köper man hus, får barn och känner sig ganska fast. Tills Gud liksom knackade mig på ryggen och sa något i stil med: Ja, så du ska bli pensionär här då?
Njae, jag tror inte det. Jag vill inte bli pensinär vare sig i Vänersborg (där vi bodde innan) eller Zürich. Jag vill ut och se världen och hoppas att jag och min familj får möjlighet till det.

Nu ska vi äta lite kvällsmat innan det är dags att sova!

Här har ni bilderna från dagen:

1 kommentar:

Maria sa...

Underbart att se! Har sagt det förut men måste säga det igen, ni har de vackraste barn jag någonsin sett! Zürich ser också helt underbart ut på bilderna och jag vill verkligen komma och hälsa på er!!! Antar att ni får komma i ordning i er nya lägenhet och så först bara.. Massa kramar!